Поурочные планы по английскому языку для начальных классов. План урока английского языка. Рекомендации

Подписаться
Вступай в сообщество «page-electric.ru»!
ВКонтакте:

Английский язык. 5 класс. Поурочные планы к учебнику Биболетовой М.З. и др.

М.: 2014 . - 2 56 с.

В пособии представлены подробные сценарии уроков английского языка в 5 классе для учителей, работающих по учебно-методическому комплекту М.З. Биболетовой и др. «Enjoy English» (Обнинск: Титул). Учитель найдет здесь все необходимое для подготовки к уроку и его проведения: методические приемы введения нового материала и закрепления изученного, вопросы для беседы, занимательные материалы в стихотворной форме и многое другое. Данные поурочные разработки составлены в соответствии с требованиями ФГОС. Издание будет полезно как начинающим педагогам, так и преподавателям со стажем.

Формат: pdf

Размер: 4,1 Мб

Скачать: yandex.disk ; Rghost

Содержание
От автора 3
Тематическое планирование учебного материала 4
UNIT 1. HELLO! NICE TO SEE YOU AGAIN!
Планируемые результаты 7
Урок 1. Вводный урок 8
Урок 2. Начало учебного года 11
Урок 3. Моя классная комната 14
Урок 4. Времена английского глагола 16
Урок 5. Первое сентября 19
Урок 6. Письмо Барбары 21
Урок 7. Школьные каникулы 24
Урок 8. Известные люди 26
Урок 9. Как мы проводим каникулы 30
Урок 10. Конкурс диалогов по теме «Летние каникулы» 32
Урок 11. Повторяем прошедшее простое время 36
Урок 12. Каникулы в деревне и в городе 39
Урок 13. Письмо из Лондона 41
Урок 14. Золотое кольцо России 44
Урок 15. Конкурс рекламных объявлений 47
Урок 16. Объявления в школьной стенгазете 50
Урок 17. Твое любимое хобби 52
Урок 18. Наши любимые занятия 54
Урок 19. Изучаем разделительные вопросы 57
Урок 20. Необычный день в школе 59
Урок 21. Правила для учеников и учителей 62
Урок 22. Диалоги о школьной жизни 65
Урок 23. Британская школа 69
Урок 24. Школьная форма 71
Урок 25. Урок домашнего чтения № 1 73
Урок 26. Контрольная работа № 1 73
Урок 27. Проектная работа № 1 75
UNIT 2. WE ARE GOING TO TRAVEL TO LONDON
Планируемые результаты 77
Урок 28. Письмо из Великобритании 78
Урок 2 9. Планирование мероприятия 81
Урок 30. Лена заболела 83
Урок 31. Речевой оборот «собираться что-то сделать» 85
Урок 32. История о Мэри Поппинс 87
Урок 33. Хэллоуин 89
Урок 34. Подарок для английских друзей 92
Урок 35. Изучаем английскую грамматику 94
Урок 36. Новый год в Великом Устюге 97
Урок 37. Разыгрываем диалоги 100
Урок 38. Любимое время года 102
Урок 39. Рождество в Великобритании 105
Урок 40. Празднование Нового года 108
Урок 41. Мой любимый праздник 110
Урок 4 2. Урок домашнего чтения № 2 112
Уроки 4 3, 4 4. Контрольная работа № 2 113
Урок 4 5. Викторина по теме «Мы собираемся путешествовать» 114
Урок 46. Проектная работа № 2 117
UNIT 3. FACES OF LONDON
Планируемые результаты 119
Урок 47. Добро пожаловать в Лондон 120
Урок 4 8. Определенный артикль 122
Урок 49. Города России 125
Урок 50. Мой город 128
Урок 5 1. Достопримечательности Лондона 132
Урок 52. Фразовый глагол to take 135
Урок 53. Узнаем больше о Лондоне 138
Урок 54. Ролевая игра-соревнование «Путешествие в Лондон» 141
Урок 55. Учимся составлять диалоги 143
Урок 56. Статьи о Красной площади 146
Урок 57. Учим стихи и диалоги 148
Урок 5 8. Изучаем достопримечательности Лондона 151
Урок 59. Колесо обозрения 154
Урок 6 0. Знакомимся с английскими причастиями 156
Урок 6 1. Пакетик чипсов 159
Урок 6 2. Настоящее совершенное время 161
Урок 6 3. Учимся использовать новое время 163
Урок 64. Краткие ответы 166
Урок 65. Парки Лондона 169
Урок 66. Приглашение на вечеринку 173
Урок 67. Предпочтения англичан в еде 175
Урок 6 8. Домашние обязанности 178
Урок 69. Даниель Дефо 181
Урок 70. Наши любимые книги 183
Урок 71. Поговорим о знаменитостях 187
Урок 72. Урок домашнего чтения № 3 190
Уроки 73, 74. Контрольная работа № 3 190
Урок 75. Веселое соревнование 193
Урок 76. Проектная работа № 3 196
UNIT 4. LEARNING MORE ABOUT EACH OTHER
Планируемые результаты 198
Урок 7 7. Интервью 199
Урок 78. Письмо маме 202
Урок 79. Изучаем прилагательные 204
Урок 80. Семья Стивена 207
Урок 81. Учимся описывать людей 209
Урок 82. Правила для детей и родителей 212
Урок 83. Поговорим о домашних питомцах 215
Урок 84. Рассказы о любимых домашних животных 217
Урок 85. Истории о животных 220
Урок 86. Чем мы занимаемся в свободное время? 223
Урок 87. Рассказы о хобби 226
Урок 88. Загадочный лабиринт 229
Урок 89. В мире профессий 232
Урок 90. Кем ты хочешь быть? 234
Урок 91. Все работы хороши 237
Урок 92. Рассказы о профессиях 240
Урок 93. Профессия моей мечты 243
Урок 94. Урок домашнего чтения № 4 245
Уроки 95, 96. Контрольная работа № 4 245
Уроки 97, 98. Проектная работа № 4 246
Урок 99. Зов джунглей (игра) 247
Урок 100. Цветик-семицветик (игра) 250
Уроки 101, 102. Резервные 252

2 The plan of the lesson

Grade :

Date :

The theme of the lesson : My family

The aims of the lesson :

- to develop their knowledge about family,

- to enter new lexical words as he,she

- to bring up pupils to love their family

Method of the lesson : Answer the questions

Type of the lesson:

The procedure of the lesson

I. Organization moment

Greeting.

Today we have a new guest. His name is Mr. Crow. Let’s repeat after him: ,Say: mother, fa th er, bro th er, th is, th ese, th ey

Now repeat after me:

-who is she?

-who is he?

-this is my mother

-these are my father and mother

II. Work with books .

Our theme in our lesson is “My family”

Ex.1. listen and learn

Track4.

Answer the question:

-who is she?

-who is he?

Ex2, ask and answer the questions

Track2.

-who is she?

-who is he?

-she is my mother

-he is my father

I II. Warming-up

Why do you cry, Willy?

Why do you cry?

Ex3. Listen and song.

Track . Listen and sing

IV.Conclusion.

Please, now you should tell me about your family.So, today, we knew how we can to answer the question “What’s your name?”, “How are you?”, “How old are you?” and we can count from 1 till 10.

Check:

1

Theplan of the lesson

Grade :2

Date :08.09.15

The theme of the lesson : Greetings

The aims of the lesson :

- to develop their knowledge about numbers

- to enter new lexical words as old, new

- to bring up pupils to be careful for their books and things

Method of the lesson : Answer the questions

Type of the lesson: :CD disk, smiles, workbook, flashcards

The procedure of the lesson

I. Organization moment

Greeting.

Good morning, pupils! I am very glad to see you! Please, take your sits!

So, let’ start our lesson. Please, look at the picture on the blackboard. You are right.

Today we have a new guest. His name is Mr. Crow. Let’s repeat after him: [h],[h]Say: hi, hello, him, how, hide, his

Now repeat after me , . Let’s say together: name, eight, say,great.

II. Work with books .

Our theme in our lesson is “Greetings”

Ex.1. listen and read after the teacher.

Track1.

Answer the question:How oil is Alibek? Is Anar 8? How old is Masha? Is Bota 5? Is Olga 8?

Ex2, Listen and repeat.

Track2. Listen and repeat.

I II. Warming-up

Why do you cry, Willy?

Why do you cry?

Why, Willy? Why, Willy? Why, Willy? Why?

Ex3. Listen and song.

Track3

IV.Conclusion.

Please, now you will tell me about yourself. Then you should count from 1 till 10.

So, today, we knew how we can to answer the question “What’s your name?”, “How are you?”, “How old are you?” and we can count from 1 till 10.Thank you for your attention! Good-bye!

Check:

3 Theplan of the lesson

Grade :2 «Ә»

Date :21.09.15

The theme of the lesson : Happy birthday

The aims of the lesson :

- to develop their knowledge about their olds and to learn to thanks themselves

- to enter new lexical words as old, a cake, a present, a hat, a balloon, a candle

-

Method of the lesson : Answer the questions

Type of the lesson: :CD disk, smiles, workbook, flashcards

The procedure of the lesson

I. Organization moment

Greeting.

Good morning, pupils! I am very glad to see you! Please, take your sits!

Today we have a new guest. His name is Mr. Crow. Let’s repeat after him: [ð],[ð]Say: birthday, three, thank you, school things

II. Work with books .

Our theme in our lesson is “Happy birthday”

Ex.1. listen and learn.

-It’s my birthday today!

-How old are you?

-I’m 8 years old.

-Happy birthday!

-This present for you

-Thank you!

Track6. Listen and learn

Ex2. I have some pictures. Let’slook it.(a cake, a present, a hat, a balloon, a candle)

Track2. Listen and learn the new words

I II. Warming-up

1,2,3- Clap your hands.

Up!-Strech arms up

4,5,6- Clap your hands

Down! Strech arms down

Ex3. Listen and song .

Track8

IV.Conclusion.

Please, now you will tell me about your birthday. Then you should count from 1 till 10.

So, today, we knew how we can to answer the question “How old are you?”and we can count from 1 till 10.Thank you for your attention! Good-bye!

Check:

4 Theplan of the lesson

Grade :2

Date :29.09.15

The theme of the lesson : Holidays in Kazakhstan

The aims of the lesson :

- to develop their knowledge about our country and holidays

-

-

Method of the lesson : Answer the questions

Type of the lesson: :CD disk, smiles, workbook, flashcards

The procedure of the lesson

I. Organization moment

Greeting.

Good morning, pupils! I am very glad to see you! Please, take your sits!

So, let’ start our lesson. In the last lesson we knew to congratulate themselves with birthday. Today we will learn about holiday . (New year, Astana’s day, Victory day)

Phonetic ex.

Today we have a new guest. His name is Ben. He helps us to use [ŋ],[ŋ] Let’s repeat after him. Say after him: bring, sing, ring, king, morning

II. Work with books .

Our theme in our lesson is “Happy birthday”

Ex.1. listen and learn.

We have many holidays in Kazakhstan

We have New Year. We sing, dance and give presents

We have Nauryz. We have plov and nauryz-kozhe

We have Victory Day.We go to the park and bring flowers

We have the Day of Astana. Astana is the capital of Kazakhstan. It is a very beautiful city.

Track9. Listen and learn

Ex2. Say what holiday it is.

I have some pictures. You should say what holiday it is.

I II. Warming-up

1,2,3- Clap your hands.

Up!-Strech arms up

4,5,6- Clap your hands

Down! Strech arms down

Ex3. Name the action

You should look at these pictures and name these actions. What are they do?

IV.Conclusion.

Please, now you should tell me about holidays in Kazakhstan.

So, today, we knew about holidays in Kazakhstan. Pupils, let’s love our country. Thank you for your attention! Good-bye!

Check:

5 Theplan of the lesson

Grade :2

Date :06. 10 .15

The theme of the lesson : Holidays in England

The aims of the lesson :

- to develop their knowledge about England and their holidays

- to enter new lexical words as holiday, to sing, dance, present, capital

- to bring up pupils to love their country

Method of the lesson : Answer the questions

Type of the lesson: :CD disk, smiles, workbook, flashcards

The procedure of the lesson

I. Organization moment

Greeting.

Good morning, pupils! I am very glad to see you! Please, take your sits!

So, let’ start our lesson. In the last lesson we knew to congratulate themselves with holidays. Today we will learn about holidays of England . What kind of holidays you know? (Christmas, Mother’s day, Easter, Queen’s birthday)

Phonetic ex.

Today we have a new guest. His name is Ben. He helps us to use [ ө ], [ ө ]Let’s repeat after him. Say after him: think, three, thirty, nothing, birthday, math

II. Work with books .

Our theme in our lesson is “Holidays in England”

Ex.1. listen and learn.

Track 10

We have many holidays in England too

We have Christmas with a Christmas tree and Santa Clause

We have Mother’s day. We give presents to our mothers

We have Easter in spring. We colour eggs at Easter

We have Queen’s Birthday in summer. We watch parade and sing Happy birthday for the Queen.

Holidays are great

Ex2.Answer the questions: yes, it is./ no, it isn’t

I II. Warming-up

Roses are red

Violets are blue

You’re my mom

And I love you

IV. Conclusion.

Please, now you should tell me about holidays in England

So, today, we knew about holidays in England. Pupils, let’s love our country and other countries too. Thank you for your attention! Good-bye!

Check:

6 Theplan of the lesson

Grade :2

Date :13. 10 .15

The theme of the lesson : Professions

The aims of the lesson :

-

- to enter new lexical words as a driver, a pilot, a cook, a doctor,

-

Method of the lesson : Answer the questions

Type of the lesson: :CD disk, smiles, workbook, flashcards

The procedure of the lesson

I. Organization moment

Greeting.

Good morning, pupils! I am very glad to see you! Please, take your sits!

This is Mr. Wise Crow

Phonetic ex.

Sounds [ u: ] [ u ].

[ u ]-hook, cook, look, took, brook

[ u: ]-broom, room, ruler

II. Work with books .

Our theme in our lesson is “Professions”

Track 12

A driver

A doctor

Ex2. Guess the profession

I II. Warming-up

Look at the cook

He makes food

He has a spoon and

A cook book

IV. Conclusion.

Ex4 read, then say about yourself

Nowyou should tell me about professions. What kind of professions you know?

Thank you for your attention! Good-bye!

Check:

7 Theplan of the lesson

Grade :2

Date :20. 10 .15

The theme of the lesson : Professions

The aims of the lesson :

- to develop their knowledge about professions

- to enter new lexical words as a taxi-driver, a teacher, a clown, a pianist, a vet, a policeman, a seller

- to bring up pupils to love work

Method of the lesson : Answer the questions

Type of the lesson: :CD disk, smiles, workbook, flashcards

The procedure of the lesson

I. Organization moment

Greeting.

Good morning, pupils! I am very glad to see you! Please, take your sits!

So, let’ start our lesson. Now look at the board. What can you see? Very good!

This is Mr. Wise Crow

Phonetic ex.

Sounds [ ow ] [ er ].

[ er ]-driver, seller, teacher

[ ow ]-clown, cow, flower, how

Great! Say Good-bye to Mr. Wise Crow

II. Work with books .

Our theme in our lesson is “Professions”

Ex.1. listen and learn the new words

Track 14

This is my father. He is a pilot.

This is my mother. She is a cook

This is my father. He is a taxi-driver

This is my mother. She is a doctor

This is my father. He is a teacher.

This is my mother. She is a teacher too

Ex2. Finish the sentences

I II. Warming-up

How are you? How are you?

How are you today?

I’m fine. I’m fine.

Thank you. Hooray!

IV. Conclusion.

Ex3. Say about your parents

My mother is a_________

My father is a__________

So, today, we knew about professions. Pupils, let’s love work

Thank you for your attention! Good-bye!

Check:

8 Theplan of the lesson

Grade :2

Date :27. 10 .15

The theme of the lesson : Professions

The aims of the lesson :

- to develop their knowledge about professions

- to enter new lexical words as a cleaner, hard, big, rubbish, to throw

- to bring up pupils to love work

Method of the lesson : Answer the questions

Type of the lesson: :CD disk, smiles, workbook, flashcards

The procedure of the lesson

I. Organization moment

Greeting.

Good morning, pupils! I am very glad to see you! Please, take your sits!

So, let’ start our lesson. Now look at the board. What can you see? Very good!

This is Mr. Wise Crow

Phonetic ex.

Sounds [ sh ]

[ sh

Great! Say Good-bye to Mr. Wise Crow

II. Work with books .

Our theme in our lesson is “Professions”

Ex.1. listen and read

Track 15

This is Aigerimapa. She is a cleaner.

She works at school.She works hard.

The school is big.Look! What is this? It’s rubbishChildren,don’t throw rubbish

Ex2. Finish the sentences

    I ____at school. I am a teacher.

    He____ planes. He is a pilot

    She______ children. She is a doctor

    They______ the piano. They’re pianist

    We______ animals. We’re vet’s

I II. Warming-up

Clap, clap, clap your hands

Clap your hands together

Nod, nod, nod your heads

Nod your heads together

Stamp, stamp, stamp your feet

Stamp your feet together

IV. Conclusion.

So, today, we knew about professions. Pupils, let’s not to throw rubbish

Thank you for your attention! Good-bye!

Check:

The plan of the lesson.

Grade: 2

Date: 03.11.15

The theme of the lesson: Revision. Let’s play

The aims of the lesson:

    To develop their memory.

Method of the lesson : Answer the questions

Type of the lesson :

Visual aids of the lesson: CD disk, smiles,workbook,

The procedure of the lesson.

I.Organization moment.

Greeting:

Good morning, good morning,

Good morning to you!

Good morning, good morning,

Work with book.

    Ok, everybody let’s play a game. Now you should divide in 2 groups. Then we should do all these exercises. Let’s go!

    Answer the question: What’s your name?

    What holiday is it?

    What is this?

    Finish the sentence. At Easter we colour___________

    Translate; my father is a taxi-driver

    Say. It is a _______

    Complete: he________ at school(work)

    Find a mistake: He are a cook.

    Say it in Enlish.

    Comlate: I want to be a _______.

Work with activity book.

Ex1. Listen, Put the sentences in order you hear them

Ex2. Match the phrases

Circle the right answer.

Find the right picture.

Unscramble the words.

Conclusion.

10 Theplan of the lesson

Grade :2

Date :17. 10 .15

The theme of the lesson : My body

The aims of the lesson :

- to develop their knowledge about parts of bodies

- to enter new lexical words as a head, hand, knee, leg, toe, shoulder

-

Method of the lesson : Answer the questions

Type of the lesson: :CD disk, smiles, workbook, flashcards

The procedure of the lesson

I. Organization moment

Greeting.

Good morning, pupils! I am very glad to see you! Please, take your sits!

So, let’ start our lesson. Now look at the board. What can you see? Very good!

This is Mr. Wise Crow

Phonetic ex.

Revise Sounds [ sh ],

[ sh ]-rubbish, shoes, shelf, T-shirt, sheep

Great! Say Good-bye to Mr. Wise Crow

II. Work with books .

Our theme in our lesson is “My body”

Ex.1. listen and learn the new words

Track 16

A head- бас

A shoulder - иық

A hand -қол

A knee - тізе

A toe -табан

I II. Warming-up

Let’s sing a song “Head, shoulders, knees and toes”

Head, shoulders, knees and toes, knees and toes…

IV. Production

REMEMBER!

This is a toe

These are toes

This is a shoulder

These are shoulders

This is a knee

These are knees

Ex2. Say. This is a _____. These are ______.

V. Conclusion.

Thank you for your attention! Good-bye!

Check:

11

The plan of the lesson

Grade :

Date :

The theme of the lesson : My face

The aims of the lesson :

- to develop their knowledge about parts of face

- to enter new lexical words as a nose, an eye, an ear, a mouth, hair

- to bring up pupils to love sport

Method of the lesson : Answer the questions

Visual aids of the lesson: :CD disk, smiles, workbook, flashcards

The procedure of the lesson

I. Organization moment

Greeting.

Good morning, pupils! I am very glad to see you! Please, take your sits!

So, let’ start our lesson. Now look at the board. What can you see? Very good!

This is Mr. Wise Crow

Phonetic ex.

Revise Sounds [ sh ],

[ sh ]-rubbish, shoes, shelf, T-shirt, sheep

Great! Say Good-bye to Mr. Wise Crow

II. Work with books .

Our theme in our lesson is “My face”

Ex.1. listen and learn the new words

Track 17

Hair- шаш

A nose - мұрын

An ear -құлақ

An eye - көз

A mouth -ауыз

I II. Warming-up

Ex2. Let’s sing a song

Track 18

Knees and toes, knees and toes.

Head, shoulders, knees and toes,

Eyes, ears, mouth and nose.

IV. Production

REMEMBER!

This is a mouth. These are eyes.

This is a nose These are ears.

This is hair.

Ex3. Say. This is a _____. These are ______.

V. Conclusion.

So, today, we knew about parts of face.

Thank you for your attention! Good-bye!

Check:

12 The plan of the lesson

Grade :

Date :

The theme of the lesson : Look at me.

The aims of the lesson :

- to introduce them with verbs hsve and has.

- to enter new lexical words as blonde, brown, black, long, short.

- to bring up pupils to thanks themselves

Method of the lesson : Answer the questions

Visual aids of the lesson: :CD disk, smiles, workbook, flashcards

The procedure of the lesson

I. Organization moment

Greeting.

Good morning, pupils! I am very glad to see you! Please, take your sits!

So, let’ start our lesson. Please, look at the picture on the blackboard. What can we see?You are right.

II. Work with books .

Our theme in our lesson is “Look at me.”

Ex.1. listen and learn the new words. Track 20

Green eyes – жасыл көздер

Blue eyes – көк көздер

Brown eyes – қоңыр көздер

Blonde hair – сары шаш

Red hair – сарғылт шаш

Black hair – қара шаш

Long hair – ұзын шаш

Short hair – қысқа шаш

Ex2. Describe yourself and your classmates

REMEMBER!

I have red hair. She has long hair. He has long hair.

I II. Warming-up

1,2,3- Clap your hands.

Up!-Strech arms up

4,5,6- Clap your hands

Down! Strech arms down

Ex3. Listen, read and guess

Track21

Ex4. Describe the characters.

Ex5. Let’s play. Guess your classmate.

IV.Conclusion.

Today, we knew how we can to use the verbs “Have and has” and we can complete the sentences.Thank you for your attention! Good-bye!

Check:

13 The plan of the lesson

Grade :

Date :

The theme of the lesson : My cousins.

The aims of the lesson :

- to introduce them with numbers from 10 to 20 and with the Present Simple Tense

- to develop their listening and speaking skills..

- to bring up pupils to thanks themselves

Method of the lesson : Answer the questions

Visual aids of the lesson: :CD disk, smiles, workbook, flashcards

The procedure of the lesson

I. Organization moment

Greeting.

Good morning, pupils! I am very glad to see you! Please, take your sits!

So, let’ start our lesson. Please, look at the picture on the blackboard. What can we see?You are right.

II. Work with books .

Our theme in our lesson is “My cousins”.

Track23.

Ex2. Listen and read about Ben’s family.

Hello, again! Look at this picture! These are my cousins. David is 18 and he’s a student. Joe is 15 and he’s a pupil. They live in London. They’re singers. I love my cousins. They have a song for you! Let’s listen to it.

I II. Warming-up

Twinkle, twinkle little star,

How I wonder what you are!

Up above the world so high,

Like a diamond in the sky!

Ex.2. Listen and sing.

Come on everybody,

Let’s count to twenty.

Eleven is 1 and 1.

Twelve is 1 and 2.

Thirteeen is 1 and 3.

Fourteen is 1 and 4.

Fifteen is 1 and 5.

Sixteen is 1 and 6.

Seventeen is 1 and 7.

Eighteen is 1 and 8.

Nineteen is 1 and 9.

Twenty is 2 and 0.

IV.Conclusion.

Today, we introduced with the numbers and we can count from 1 to 20.Thank you for your attention! Good-bye!

Check:

14 The plan of the lesson

Grade :

Date :

The theme of the lesson : Ben’s family.

The aims of the lesson :

- the introduction of new vocabulary on the theme «Ben"s family», activate the use of cardinal numbers up to 20, the possessive case of a noun;

- the development of speech of pupils by means of enriching vocabulary; develop the ability to analyze and compare;

- the use of the studied language material to build a dialogue with someone, respect spelling rules in the interpretation and use of new words.

Method of the lesson : Answer the questions

Visual aids of the lesson: :CD disk, smiles, workbook, flashcards

The procedure of the lesson

I. Organization moment

Greeting.

- Good morning, children! I"m glad to see you! How are you? Sit down, please!

II. Presentation. Phonetic exercise with Ben.

- Good morning, children! Listen and repeat after me. Sound - far, star, aunt, bar, park, shark. Sound - but, nut, uncle, cousin, mother, brother, colour. Well done!

Work with books .

Ex1. Look at ben’s family tree. Listen and read. Track26.

Hello, kids! Look at Ben’s family tree.

    This is Ben’s grandfather.

    This is Ben’s grandmother.

    This is Ben’s uncle.

    This is Ben’s aunt.

    This is Ben’s father.

    This is Ben’s mother.

7-8. These are Ben’s cousins.

9. This is Ben’s sister.

Ex2. Listen and check. Describe Anar’s family. Track26.

I II. Warming-up

Listen and learn the rhyme.

Humpty Dumpty sat on a wall,
Humpty Dumpty had a great fall.
All the king"s horses,
And all the king"s men,
Couldn"t put Humpty together again.

Ex3. Complete the sentences.

IV.Conclusion.

Your home work is ex2 at the page 35.

Guys, today we introduced with Ben’s family. Thank you for your attention! Good-bye!

Check:

15 The plan of the lesson

Grade :

Date :

The theme of the lesson : Christmas with Ben.

The aims of the lesson :

    organize and synthesize the knowledge of students on the theme " Christmas with Ben "

    develop the skills of listening , reading, speaking on the theme ;

    creating an atmosphere of creative interaction between students ;

Method of the lesson : Answer the questions

Visual aids of the lesson: :CD disk, smiles, workbook, flashcards

The procedure of the lesson

I. Organization moment

Greeting.

T: Hello, boys and girls!

I’m very glad to see you now!

Ps: Hello, glad to see you too.

T: Today we are having lots of guests. They are teachers of our school.

Greet them, please.

Ps: Good morning, dear teachers.

T: Thank you. Sit down, please. You are all very polite.

II. Work with books .

Our theme in our lesson is “Holidays in England”

Ex1. Listen and read. Track 28.

Christmas in England.


This is Ben’s family at Christmas. You can see Ben, his father and his sister. Ben’s father is Santa Clause. You can see presents under the Christmas tree. Chrismas is a family holiday. Look at the stockings! They are for all the family.

I II. Warming-up

Let’s sing a song.


O what fun it is to ride in a one-horse open sleigh.
Jingle bells, jingle bells, jingle all the way!
O what fun it is to ride in a one-horse open sleigh.

Ex2. Listen and read. Track 29.

New Year in Kazakhstan.

This is Alibek’s family at New Year. New Year in Kazakhstan is a family holiday too. Alibek’s family is at the table. Look at Father Frost and Snow Maiden! They give presents to children.

IV.Conclusion.

Thank you, Children. You have got only excellent marks. Please, listen to Christmas carols. It will be your homework.

The bell has gone Stand up! Good buy. See you soon.

Check:

1 7 The plan of the lesson

Grade :

Date :

The theme of the lesson : Sport

The aims of the lesson :

- To introduce pupils with new words connected with the theme « Sport »

- To develop the pupils’ skills in using the new words on the theme.

- To bring up to help each other, be interested in sport.

Method of the lesson : Answer the questions

Visual aids of the lesson: :CD disk, smiles, workbook, flashcards

The procedure of the lesson

I. Organization moment

- Hello, children! I’m glad to see you. How are you?

- Hello, teacher! We are glad to see you. We are fine, thanks.

Phonetic ex.

Listen and repeat after me: Chess,chalk,chair,chat,champion. Join, jelly,John,jam,jeans. (Pupils will repeat after the teacher).

II. Work with books .

Our theme in our lesson is “Sport”.

Ex1. Listen and learn the new words.

Football – футбол

Basketball – баскетбол

Hockey – хоккей

Skating – сырғанау

Ex2. Let’s sing a song “Football” Track 31. Remember some words connected with sport.

Ex3. Listen and read.

I II. Warming-up

Autumn is yellow.

Winter is white.

Spring is green.

Summer is bright..

Ex4. Read and tell your classmates about yourself.

PHONICS.

ck hockey duck black sock

Conclusion.

So, today, we knew about parts of body.

Thank you for your attention! Good-bye!

Check:

16 The plan of the lesson

Grade :

Date :

The theme of the lesson : Let’s play!

The aims of the lesson :

    To concluse their knowledge and comprehensions.

    To develop their memory.

    To bring up pupils to respect people and their friends.

Method of the lesson : Answer the questions

Type of the lesson : Introduction of the new material

Visual aids of the lesson: CD disk, smiles,workbook,

The procedure of the lesson.

I.Organization moment.

Greeting: - Good morning, pupils! I am very glad to see you! Listen to me and say:

Good morning, good morning,

Good morning to you!

Good morning, good morning,

I am glad to see you!, - Please, take your sits!

Work with book.

Let’s play the game.

Conclusion.

    Today we review all what we learnt in our last lessons. Thank you for your attention! Our lesson is over! Good-bye!

Позвольте мне заранее извиниться перед теми, кто попадет на эту страничку по запросу из серии «план урока по английскому языку» или «поурочное планирование по английскому». Здесь рыбы готовых планов нет! Здесь есть только мои соображения по данному вопросу.

Итак, этот самый пресловутый план урока можно, как оказывается, писать абсолютно по-разному. Способ первый , идиотический, никому, кроме недалеких методистов, не нужный. Для галочки. Получается примерно следующее:

1) образовательный аспект:

  • ориентация на формирование развития аудитивных навыков и умений;
  • развитие неподготовленной монологической речи на основе прослушанного текста
  • понимание высказываний учителя и собеседника в различных ситуациях общения, в том числе при наличии незнакомых языковых средств;

2) воспитательный аспект:

  • повысить мотивацию к изучению иностранного языка;
  • воспитывать любовь к культуре и традициям страны изучаемого языка
  • учить соблюдать правила культуры поведения;

3) развивающий аспект:

  • развивать способности к обобщению, логичности и доказательности;
  • создавать благоприятный психологический климат;
  • способствовать развитию творческой деятельности;
  • Повторение ранее пройденного грамматического явления.
  • Повторение пройденного материала посредством аудирования;
  • Формирование навыков и умений составления диалога по предложенной ситуации на основе услышанного диалога-образца и наглядной опоры.
  • Развитие языковой догадки...

И так далее, и тому подобное, и все в этом духе. Никому это, по большому счету не нужно, но все, как правило, довольны — и учитель, который быстренько все это может за пару минут накопипастить, и недалекий методист, который получает нечто, выглядящее весьма внушительно и наукообразно.

Способ второй , еще более идиотический, и еще меньше всем нужный. Когда необходимо ДОСЛОВНО написать все, что Вы планируете сказать на уроке, а также все, что, как планируется, Ваши ученики Вам ответят. Вот начиная с Good morning, boys and girls! и до Good bye, girls and boys! (тьфу, гадость какая). Опять же, никто в здравом уме для себя такое писать не будет. Ну не может урок по иностранному языку проходить по заранее продуманному сценарию, без вариаций и импровизаций, ну не бывает такого в природе. Это делается все для той же галочки, и для все тех же, будь они неладны, неумных методистов.

Способ третий . Для новичков с адекватным начальством или в принципе без начальства. Выбираем любой хороший современный УМК, где в Teacher"s book все разложено по полочкам, и где уже есть написанный план урока к каждому занятию. Дополняем и изменяем в соответствии со своими целями и предпочтениями. Все, можно начинать работать.

Способ четвертый. Когда необходимо минимизировать время на подготовку, или когда наступает кризис идей, можно воспользоваться готовыми планами уроков, которые доступны абсолютно бесплатно на многих сайтах для преподавателей, например на или .

Способ пятый , для меня оптимальный (надо мной не довлеют требования разной степени бессмысленности, это необходимо исключительно для моего удобства). Я обычно пишу

  • дату/время/имя ученика или название группы
  • цели ДАННОГО КОНКРЕТНОГО занятия
  • последовательность выполнения упражнений (т.е. сначала мы обсуждаем такую-то картинку, затем делаем вот это упражнение, затем слушаем следующий отрывок и т.п., с указанием номеров страниц учебных пособий, ксерокопий, адресов сайтов и т.д.)
  • что можно взять из дополнительного материала, на случай, если останется свободное время
  • предполагаемое домашнее задание (может быть изменено, в зависимости от того, как прошел урок)
  • на полях — на что необходимо обратить внимание, где скорее всего возникнут сложности (например, интерференция с родным языком учащихся)
  • плюс по ходу занятия делаю пометки — по каким темам мне необходимо найти дополнительный материал к следующему занятию, какие задания пошли «на ура», а какие вызвали сложности или не вызвали ожидаемого энтузиазма:-), что мне самой необходимо уточнить (например, ударение в каком-то слове)

В общем, стараюсь следовать основным указаниям в англоязычной методической литературе, например, в Delta lesson plan checklist (взято здесь ):

This is a suggested list of headings and rationale for an acceptable DELTA lesson plan.
You can choose other formats as long as you cover the same ground.

Cover Sheet:
Date
Location of Lesson
Time and Length of Lesson
Level of Class — Elementary, Intermediate, Advanced.
You can also define the level by the number of hours of instruction, or by coursebook.
Number of Students
Class Composition — What sort of group they are, nationalities, sexes, strengths and weaknesses, know each other, etc.
Aim(s) — What you expect your students to achieve in the lesson, or to have achieved by the end of the lesson!
This needs careful thought and wording as your lesson will be assessed on your achievement of your aim(s).
Make sure your aims are achievable. They must meet your students" needs.
CLICK HERE for examples to help you.
Sub-aim(s) — Use this section to include aims that you consider are of secondary importance.
Timetable Fit — classwork (past and future) — what was covered in previous lesson(s), and what will be covered in follow-up lesson(s).
Does the lesson review language from previous lesson(s) or preview language for future lessons?
Assumptions — Language — what students have already covered in previous lessons or courses and so should be familiar with.
Also assumptions you can make about the students, e.g. likes/preferences, familiarity with type of activity, etc.
Anticipated Difficulties — This is a useful section where you can put any difficulties you may encounter in the lesson.
These may be
· Conceptual — problems with the meaning of a structure or vocab items
· Structural — problems with the formation of a structure
· Phonological — problems with getting their tongues round a structure or vocab item
· Cultural — this can include the content causing problems or the activities you plan e.g. working in pairs
· Other — time of class, class dynamics, use of Arabic, etc.
Solutions — use this section to present your solutions to the above difficulties.
Some people prefer to put their solutions with the anticipated difficulties.
Materials — include everything you will use in the lesson: whiteboard, board pens, cassette, pictures, realia, handouts, etc…...

Коллеги, а как пишете план урока Вы?

Во-первых, помните, что задача учителя не в том, чтобы научить, а в том, чтобы помочь научиться. You can lead a horse to water but you can’t make it drink (Вы можете подвести лошадь к воде, но не можете заставить ее пить). Приведенные ниже рекомендации составляют своего рода план английского языка.

Языковой центр

Как бы мы ни старались сознательно контролировать процесс обучения (самообучения) и фиксировать информацию, большую роль играют подсознательные моменты. Для того чтобы повысить эффективность усвоения, план урока английского языка должен быть составлен таким образом, чтобы настроить языковой центр.

Без перевода

Переводить лучше как можно меньше. Тогда у ученика выстроится прямой путь от восприятия к ассоциированному образу, без моста. Но нельзя оперировать этим категорично, если нужно, чтобы у ученика «возникло» (вспомнилось, прояснилось) какое-то слово, и в течение 5-10 секунд (в зависимости от ситуации) слово не возникло, не давайте человеку чувствовать себя в тупиковой ситуации. Чтобы таких моментов было меньше, английского языка лучше строить с подводящим эффектом - чтобы все новое было предупреждено.

Не напрягать

Многие преподаватели допускают распространенную ошибку - они начинают урок словами что-то вроде «надеюсь, вы готовы сегодня плотно потрудиться». Направлены такие слова на концентрацию внимания учеников. Однако на самом деле они являются лишними. Потому что информация наиболее благоприятно усваивается в психологически комфортной обстановке.

А повысить усидчивость можно другими методами. В частности, план урока английского языка можно строить по следующим принципам.

Простое объяснение

Всегда начинайте с самого простого объяснения. Это открывает дверь для более сложной информации. Но это не значит, что детей нужно недооценивать. Если не поймать тот момент, когда уже можно двигаться дальше, им станет скучно.

Смена деятельности

Дети и подростки, особенно дети в возрасте 7-8 лет, начинают терять концентрацию после продолжительной однообразной деятельности. Поэтому желательно переключаться на что-нибудь другое каждые 5 минут. Для маленьких детей этот промежуток, соответственно, меньше, а те, кто постарше, могут дольше сохранять внимание на одном задании. При этом старайтесь продумывать план урока английского языка таким образом, чтобы задания всегда имели логическое начало и конец, а не катились сумбурным комом. Физическая активность на уроке всегда приветствуется. Только нужно помнить о том, что после разгона детей бывает не так просто успокоить.

Предоставление выбора ребенку

Нарушение мотивации является отчасти следствием синдрома выученной беспомощности. Подконтрольность и отсутствие выбора, или в более общем смысле - необходимость принимать решение - делает человека менее инициативным и притупляет интерес. Более подробно это описано, например, в исследованиях Старайтесь не злоупотреблять заданиями, где ребенок должен ответить одним словом, и не требуйте стандартных формулировок.

Игры и имитация

Подсознательные механизмы обработки информации устроены таким образом, что приоритет они дают реальным ситуациям, а искусственные остаются на периферии. Таким образом, например, на запоминание слов, вмонтированных в виртуальную ситуацию, требуется больше усилий, чем на ту, в которой непосредственно участвует сам человек. В условиях проведения урока упражнения, по большей части, являются виртуальными, а игры - теми, в которых ребенок находит себя. Поэтому игровая практика и приятна, и эффективна.

Группирование слов

Процесс пополнения словарного запаса может быть разбит по темам, а может быть поурочным. План урока английского языка в любом случае должен группировать слова по смысловым категориям, внутри которых происходит взаимодействие. Например, недостаточно просто собрать вместе разных африканских животных - лучше будет, если они объединены какой-то историей.

Talking-time

Кому принадлежит Talking-time? Talking-time принадлежит ученику. План урока английского языка должен строиться таким образом, чтобы преподаватель давал слова и конструкции-инструменты, а говорил по большей части ученик. Естественно, по ходу урока вы разговариваете, чтобы адаптировать детей к английской речи, корректируете ошибки, а также устанавливаете личный контакт, но при этом всегда жестко ограничивайте себя во времени.

Грамотность

Тщательно готовьтесь. При работе с любым учебником нужно составлять поурочный план урока английского языка. Spotlight, Oxford heroes, Longman, Family and friends, Chatterbox - хоть и являются красочными и предельно понятными, но никакая книга не является универсальной в работе с детьми. Лучше всегда составлять заранее для каждой темы хотя бы примерный «сценарий». Это позволит говорить кратко и понятно. Выверяйте произношение своих фраз и грамматику. В Интернете, например, часто можно встретить план-конспект урока английского языка с элементарными ошибками в сочетаемости предлогов, глаголов, и даже в использовании времен и аспектов. Преподаватель ответственен за тот материал, который он преподносит.

Искренность в поощрениях

Вы должны чувствовать отдачу от детей, так? А они - отдачу от вас. Но не нужно «хвалить их почаще». Приятные слова должны быть заслуженными. Дети всегда чувствуют фальшь. Но если у них что-то получается, просто покажите, как вы рады. Для этого не обязательно ставить какую-то планку, потому что любой успех - это успех.

АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК ____31______ ______8_________ __________
предмет № урока класс дата

Цели урока:







ХОД УРОКА







Сообщение темы урока и целевая установка на уроке;


Опрос – актуализация Before reading activities try to answer the questions.
Мотивация учащихся.
How much free time do you have? Do you budget your free time? In what way do you prefer to spend your free time ? What are your usual pastimes.
V Изучение нового материала:
Let’s do ex.____ р. ____; ex. _7___ р._62___



Let’s do ex.2____ р. _50___; (устно); ex. __8,9__ р.__54__ (письменно)ex.7 p.57, ex.6, p.61

VIII Домашнее задание: Open your daybooks and write down your homework. It is exercise _8-11__ , page _63_____. Pay special attention to __the rule p.62_____________________________



Let’s do ex._2___ р. _59__; ex. ____ р.____

учитель_______Васильева Л.П._____________________

АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК ____32______ ______8 ПОУРОЧНЫЙ ПЛАН _________ __________
предмет № урока класс дата
Тема: ________Из истории развлечений. Совершенствование грамматических навыков.
Цели урока:
Образовательные: совершенствование знаний, умений, навыков в говорении, чтении, письме, аудировании; активизация лексики по теме в серии речевых и языковых упражнений.
Развивающие: развитие познавательных (память, внимание, языковую догадку) и мыслительных процессов (логическое и образное мышление, обобщение и систематизация); развитие познавательных умений: задавать и отвечать на вопросы, искать нужную информацию, рассуждать, обосновывать, доказывать).
Воспитательные: повышение мотивации к изучению иностранного языка; воспитывать уважительное отношение и приобщать к культуре стран изучаемого языка; воспитывать культуру межличностных отношений. формирование культуры поведения при работе в парах (группах),при самостоятельной и фронтальной работе
Тип урока: урок закрепления и развития, урок изучения нового материала, комбинированный, урок повторения, урок проверки знаний.
Методы: проблемный; исследовательский; эвристический; самостоятельная работа; игровые; словесные (рассказ, беседа,); наглядные (иллюстрации,); проблемно – поисковые; методы учебной работы под руководством учителя; устный контроль; письменный контроль.
Оборудование, раздаточный материал: УМК, раздаточный материал___Рифмовки для фонозарядки__
проектор, экран, компьютер, иллюстрации по теме_- грамматические таблицы____________________
ХОД УРОКА
I Организационный момент: Приветствие.
Good morning my dear friends. How are you today? How are yo
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
· Фонетическая и речевая зарядки:
Отработка в речи учащихся произношения звуков при изучении данной темы, а также совершенствование слухопроизносительных навыков. Now let’s do some phonetic exercises.
Say after me ________Checklist____Grammar Chants____________________________________________________

III Проверка домашнего задания. I hope you are ready with your home task, because I’m going to control it. It’s time to listen to you.
IV Актуализация опорных знаний, умений и навыков:


The theme of our lesson is _From the History of Entertainment_ and Indirect Speech_________
Today we are going to work with Grammar much______________________________________

· Опрос – актуализация Before reading activities try to answer the questions.
Мотивация учащихся.
Let’s speak about your Sunday. Did your day begin early or late? Did you go out? What had you done before you went out? T - P1, P2, P3.
V Изучение нового материала:
___We are going to see if we have coped with yesterday’s grammar.________________________________
Let’s do some tests, will you?

VI Проведение физкультминутки.

VII Закрепление и совершенствование знаний, умений и навыков:
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Let’s do ex. 5,6___ р. _66___; (устно); ex. __17,18__ р.__35__W.B. (письменно).

VIII Домашнее задание: Open your daybooks and write down your homework. It is exercise __9,10_ , page _67_____. Pay special attention to __the rule p.66_____________________________

IX Обобщение пройденного материала:
__________________________________________________________________________________________________
Let’s do ex._7___ р. _67__; ex. ____ р.____

X Подведение итогов: Let’s review the main points of the lesson. Have you understооd the theme? Do you have any questions? The marks are Tell me, what you feel, will you? The lesson is over! You may be free, good bye.

ПОУРОЧНЫЙ ПЛАН учитель_______Васильева Л.П._____________________

АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК ____47______ ______8_________
· 9/01/17__________
предмет № урока класс дата
Тема: ___Английский театр._____Совершенствование навыков устной речи.
Цели урока:
Образовательные: совершенствование знаний, умений, навыков в говорении, чтении, письме, аудировании; активизация лексики по теме в серии речевых и языковых упражнений.
Развивающие: развитие познавательных (память, внимание, языковую догадку) и мыслительных процессов (логическое и образное мышление, обобщение и систематизация); развитие познавательных умений: задавать и отвечать на вопросы, искать нужную информацию, рассуждать, обосновывать, доказывать).

Тип урока: урок закрепления и развития, урок изучения нового материала, комбинированный, урок повторения, урок проверки знаний.
Методы: проблемный; исследовательский; эвристический; самостоятельная работа; игровые; словесные (рассказ, беседа,); наглядные (иллюстрации,); проблемно – поисковые; методы учебной работы под руководством учителя; устный контроль; письменный контроль.
Оборудование, раздаточный материал: УМК, раздаточный материал___Рифмовки для фонозарядки__
проектор, экран, компьютер, иллюстрации по теме_- грамматические таблицы____________________
ХОД УРОКА
I Организационный момент: Приветствие.
Good morning my dear friends. How are you today? How are you feeling today?
Who is on duty today? What date is it today? What day is it today? What’s the weather like today?
Is it cold/ frosty/sunny/rainy etc? Who is absent? Are you ready for this lesson? That’s great!
II Фонетическая и речевая зарядки:
Отработка в речи учащихся произношения звуков при изучении данной темы, а также совершенствование слухопроизносительных навыков. Now let’s do some phonetic exercises.
Say after me ________Checklist____Grammar Chants____________________________________________________

III Проверка домашнего задания. I hope you are ready with your home task, because I’m going to control it. It’s time to listen to you. Performing Arts/ Theatre
IV Актуализация опорных знаний, умений и навыков:

· Сообщение темы урока и целевая установка на уроке;

Today we are going to work with Grammar much______________________________________

· Опрос – актуализация Before reading activities try to answer the question. Which of the Performing Arts are more interesting for you?Have you ever been to the theatre? When were you there last time?
Мотивация учащихся.
V Изучение нового материала:
___We are going to work in groups_________________________________
Let’s do ex.__1__ р. __76__; ex. _2___ р._77___

VI Проведение физкультминутки.

VII Закрепление и совершенствование знаний, умений и навыков:
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Let’s do ex.5____ р. _79___; (устно); ex. __7__ р.__80__ (письменно)

VIII Домашнее задание: Open your record books and write down your homework. It is exercise _36,37__ , page 48,49______. Pay special attention to __the rule p.80_____________________________

IX Обобщение пройденного материала:
__________________________________________________________________________________________________
Let’s do ex._4___ р. _78__; ex. ____ р.____

X Подведение итогов: Let’s review the main points of the lesson. Have you understооd the theme? Do you have any questions? The marks are The lesson is over! You may be free, good bye.

ПОУРОЧНЫЙ ПЛАН учитель_______Васильева Л.П._____________________

АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК ____48______ ______8_________ 10/01/17__________
предмет № урока класс дата
Тема: ___Английский театр._____Совершенствование навыков Совершенствование лексико-грамматических навыков.
Цели урока:
Образовательные: совершенствование знаний, умений, навыков в говорении, чтении, письме, аудировании; активизация лексики по теме в серии речевых и языковых упражнений.
Развивающие: развитие познавательных (память, внимание, языковую догадку) и мыслительных процессов (логическое и образное мышление, обобщение и систематизация); развитие познавательных умений: задавать и отвечать на вопросы, искать нужную информацию, рассуждать, обосновывать, доказывать).
Воспитательные: повышение мотивации к изучению иностранного языка; воспитывать уважительное отношение и приобщать к культуре стран изучаемого языка; воспитывать культуру межличностных отношений. формирование культуры поведения при работе в парах (группах),при самостоятельной и фронтальной работе.
Тип урока: урок закрепления и развития, урок изучения нового материала, комбинированный, урок повторения, урок проверки знаний.
Методы: проблемный; исследовательский; эвристический; самостоятельная работа; игровые; словесные (рассказ, беседа,); наглядные (иллюстрации,); проблемно – поисковые; методы учебной работы под руководством учителя; устный контроль; письменный контроль.
Оборудование, раздаточный материал: УМК, раздаточный материал___Рифмовки для фонозарядки__
проектор, экран, компьютер, иллюстрации по теме_- грамматические таблицы____________________
ХОД УРОКА
I Организационный момент: Приветствие.
Good morning my dear friends. How are you today? How are you feeling today?
Who is on duty today? What date is it today? What day is it today? What’s the weather like today?
Is it cold/ frosty/sunny/rainy etc? Who is absent? Are you ready for this lesson? That’s great!
II Фонетическая и речевая зарядки:
Отработка в речи учащихся произношения звуков при изучении данной темы, а также совершенствование слухопроизносительных навыков. Now let’s do some phonetic exercises.
Say after me ________Things are getting better ____________________________________________________

III Проверка домашнего задания. I hope you are ready with your home task, because I’m going to control it. It’s time to listen to you. Open your workbooks pp.48,49
IV Актуализация опорных знаний, умений и навыков:

· Сообщение темы урока и целевая установка на уроке;
The theme of our lesson is _The British Theatre________
Today we are going to work with words and grammar much.______________________________________

VI Проведение физкультминутки.

VII Закрепление и совершенствование знаний, умений и навыков:
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Let’s do ex.3____ р. _83___; (устно); ex. __4__ р.__83__ (письменно)

VIII Домашнее задание: Open your record books and write down your homework. It is exercise _6,__ , page 85______. Pay special attention to __the rule p.84_____W.B. pp.49,50________________________

IX Обобщение пройденного материала:
__________________________________________________________________________________________________
Let’s do ex._8___ р. _84__; ex. __5__ р._84___

X Подведение итогов: Let’s review the main points of the lesson. Have you understооd the theme? Do you have any questions? The marks are The lesson is over! You may be free, good bye.

13 EMBED Word.Document.8 \s 1415

← Вернуться

×
Вступай в сообщество «page-electric.ru»!
ВКонтакте:
Я уже подписан на сообщество «page-electric.ru»